پیش بینی بورس شنبه 28 مرداد 1402 روند اصلاحی بازار سهام ادامه دارد؟

روند اصلاحی بازار سهام ادامه دارد؟

بورس تهران در هفته گذشته تحت تاثیر اخباری که در ارتباط با خودروسازان منتشر شد، افت شدیدی را تجربه کرد. واکنش بازارها به تحولات منطقه‌ای از جمله دیدار وزیر خارجه با بن سلمان، در کنار اخبار مرتبط با توقف اجرای مصوبه عوارض صادراتی، قطعات پازل پیش بینی بورس هفته آتی را تشکیل خواهد داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس تهران هفته گذشته نمایی از عنوان قدیمی «لیدرمحور بودن» خود را به طور مجدد به نمایش گذاشت. آنچه موجب هفته‌ای تماما سرخ شد، تاثیر زیاد کلیت بازار از حواشی مربوط به خودروسازان بود.

معاملات بورس آخرین روز هفته به گونه‌ای بسته شد که شاخص کل، باز هم مثل همیشه راه کاهش ارتفاع را در پیش گرفت. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت چهار هزار و 497 واحدی که معادل 0.23 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات چهارشنبه در سطح یک میلیون و 973 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نتوانست به ارتفاع خود بیفزاید و با کاهش 0.32 درصدی به سطح 684 هزار و 957 واحدی رسید.

در راستای پیش بینی بورس در هفته آتی کارشناسان عقیده دارند، تحرکات دلار با توجه به دیدار امیرعبداللهیان با محمد بن‌سلمان چگونه پیش خواهد رفت. وزیر خارجه کشور پس از دیدار با بن سلمان در توئیتی بیان کرد: گفتگوی صریح، بی‌پرده، سودمند و نتیجه‌بخش، مبتنی بر سیاست همسایگی. با اراده روسای دو کشور، بر مناسبات دوجانبه پایدار در همه زمینه‌ها تاکید شد.

بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام 

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارشنبه را پنج میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 439 میلیارد تومان نشان می‌دهد. لازم به ذکر است این رقم کمترین عدد در هشت ماه گذشته است.