تحلیل تکنیکال سهام پلاسک مردادماه 1402

پلاسکوکار در لبه تیغ قرار گرفت

سهام پلاسک در جریان روند اصلاحی اخیر بازار سهام، با 51 درصد افت جزو نماد‌هایی با بیشترین کاهش ارزش قرار می‌گیرد. با این وجود تحلیل تکنیکال سهام پلاسک نشان می‌دهد، قیمت در سطحی قرار گرفته که ممکن است پایان اصلاح باشد و یا در حالتی دیگر منجر به موج بعدی روند نزولی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت پلاسکوکار با نماد «پلاسک» در بازار دوم بورس قابل معامله است. «پلاسک» با ارزش بازار 816 میلیاردی در صنعت لاستیک و پلاستیک قرار دارد.

آنالیز تابلو معاملات پلاسک نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام پلاسک

در تایم‌فریم ماهانه، نمودار قیمت سهام پلاسک اجازه ترسیم یک کانال بلندمدت صعودی را می‌دهد. برخورد‌های دقیق و پرتعداد به سقف، کف و میانه کانال نشان می‌دهد قیمت به خوبی فرکانس این کانال را پرایس کرده است

نماد «پلاسک» از جریان صعودی بازار سهام که از پاییز سال گذشته استارت خورد، مستثنی نبود. این روند سرانجام پس از دو سال و 6 ماه ریزش فرسایشی، موفق شد قیمت سهام پلاسک را کمی بالاتر از سقف تاریخی در مردادماه 99 بنشاند.

نفوذ قیمت به سطوح بالاتر از سقف قبلی، چشم‌انداز اهداف بالاتری را برای این سهم ترسیم می‌کند. سناریوی بدبینانه نیز در این حالت بیان می‌کند از آنجا که قیمت موفق به عبور از این سطح نشده است، دیدگاه روند ساید در این چارت قوت می‌گیرد.

ترسیم چنگال اندروز مدیفای-شیف اطلاعات خوبی از مسیر احتمالی قیمت به دست می‌دهد. قیمت پس از برخورد با خط میانی، شروع به ریزش کرده است. در کنار این چنگال اندروز، خط روند مهمی وجود دارد که از اتصال دو سویینگ روند صعودی بازار به دست می‌آید.